Dodano dnia: 05.11.2014 o godz: 9:31 | Numer ID: 5242
Link nie działa/spam ?

Zadajniki sygnałów

Podczas regulowania prędkości opornikiem obwód wzbudzenia rozstraja się, toteż w celu otrzymania kąta możliwie zbliżonego do 90° należałoby zmieniać pojemność kondensatora. Aby tego uniknąć, stosuje się układ połączeń, zaproponowany przez Morrisa, w którym przy odpowiednim doborze oporności można otrzymać najkorzystniejszy kąt fazowy fi dla całego zakresu regulacji prędkości.
Często dogodniej jest stosować do zasilania stojana i wirnika różne napięcia, które uzyskuje się z autotransformatora.
Charakterystykę bocznikową silników komutatorowych można uzyskać innymi jeszcze sposobami, np. przez zastosowanie podwójnego układu szczotek na komutatorze (tzw. silniki repulsyjne skompensowane ), są to jednak sposoby mniej dogodne od podanego.
Silniki bocznikowe stosowane są niezbyt często ze względu na dość skomplikowany układ połączeń oraz ze względu na to, że ich charakterystyka prędkości chociaż bardziej sztywna niż silników szeregowych odznacza się jednak stosunkowo dużą zmiennością prędkości.

Szczegóły strony www.napedy.info.pl:

Komentarze do strony: www.napedy.info.pl

Dodaj swój komentarz

Token:

Podlinkuj stronę www.napedy.info.pl

Zadajniki sygnałów
Zadajniki sygnałów
Zadajniki sygnałów
-