Falowniki ie5


Charakterystyki zbliżone do charakterystyk silnika indukcyjnego z rozruchem repulsyjnym ma silnik repulsyjno-indukcyjny, w którym unika się stosowania skomplikowanego zwieracza umieszczając w wirniku dwa niezależne uzwojenia: uzwojenie komutatorowe i uzwojenie klatkowe. Pręty klatki o niewielkiej oporności czynnej umieszczone są zwykle głęboko pod żłobkami uzwojenia komutatorowego, przez co uzyskuje się podczas rozruchu dużą oporność indukcyjną klatki, i dzięki temu — tylko niewielki wzrost prądu rozruchowego. Przy pracy silnika częstotliwość prądu w wirniku jest niewielka — przez klatkę płynie duży prąd, moment indukcyjny przeważa znacznie nad repulsyjnym i silnik zachowuje się w przybliżeniu tak jak silnik indukcyjny. Przy biegu jałowym silnik obraca się z prędkością większą (o parę procent) od prędkości synchronicznej pobierając prąd częstokroć większy od prądu znamionowego.


  • Dodano: 10 lat 2 miesiące temu
  • Wyświetleń: 7066
  • Kliknięć: 1845
  •  26.11
  • 5240
  • 1.00

  •  Tagi: 

  • softstarty
  • regulacja napędów
  • falowniki
  • lenze
  • falownik
  • styczniki
  • silniki
  • przekładnie
  • motovario
  • reduktory
  • falowniki omron